Očarený veľkými kaprami
LIMITOVANÁ AKCIA: Na Vašu prvú objednávku s nami dostanete -10% zlavu

Prečítali: 979

Hoci chladné noci a neprívetivé, zahmlené rána, dokážu pokusy o dlhšie kaprárske dobrodružstvá poriadne znepríjemniť, čoraz viac feederových rybárov sa odhodláva na niekoľkodňový zájazd k vode aj za takých podmienok. Aj ja som s tým tak. Ak je vo výhľade dobrá rybačka, podmienky ma veľmi nezaujímajú. Hlavné je dať tomu šancu a nechať sa odmeniť skvelými zážitkami! Tentoraz Vás pozývam na 24 hodinový výlet, ktorý sa uskutočnil na neskorú jeseň, a cieľom bolo privábenie čo najväčšieho počtu veľkých kaprov. Pridajte sa ku mne a ukážem Vám na čo si dať pozor, aby bol tento cieľ dosiahnuteľný!

Informácie o vodnej ploche a výber stanovišťa

Čo sa týka výberu vodnej plochy, pri dlhých, niekoľkodňových výletoch sa rozhodujem podľa úplne iných kritérií ako pri krátkej, bleskovej rybačke. Základ sa nemení, vo vode musí byť veľká ryba, za ktorou sa tam oplatí vybrať. Ale ak už pobudneme na brehu nejaký čas, nezaškodí ak ho nestrávime v úplne nomádskych podmienkach, ale zas na druhej strane, veľmi nemusím ani keď je breh úplne vybetónovaný.

Malebné okolie
Tajomvstvom úspešnej rybačky v tejto lokalite je, že musíme loviť čo najpresnejšie pozdľž opačného brehu

Údaje o počasí a teplote vody

Túru sa mi podarilo načasovať bezmála dokonalo, akurát sa mi podarilo zachytiť posledné mierne obdobie tohtoročnej, prekvapivo dlho trvajúcej jesene. Na druhej strane, mi však príroda dožičila aj zo svojej premenlivejšej tváre. Boli sme v polovici Novembra, no 20 stupňové denné teploty boli prakticky na dennom poriadku. Počasie začína byť čoraz zvláštnejšie... Babie leto pripomínajúci, neskoro-jesenný deň plynul v súlade s predpoveďami jasne, slnečne, teda aspoň do polovice predpoludnia, kedy sa prebudil juhozápadný vietor a nafúkal pred slnko mraky, ktoré postupne zafarbili celú oblohu do šeda. Bolo to sprevádzané iba minimálnym poklesom teploty, čo ma vôbec netrápilo a nespozoroval som, že by to malo nejaký vplyv ani na ryby. Ako vietor mraky priniesol, tak ich neskôr poobede aj odniesol, čím sa do hlavnej úlohy dostala opäť slnečná, a neskôr v noci hviezdami posiata obloha. V noci teplota pochopiteľne výrazne schladla, teplomer klesol až k 6-8 stupňom. Teplota vody v oblastiach pri brehu bola 14-16 stupňov, kým priemer údajov o tlaku vzduchu bol (podľa mňa) pomerne vysoký, 1018 Hektopaskalov.

Zostavenie výstroja:

Stretol som na brehu veľa takých rybárov, ktorí prídu k vode známej svojimi veľkými kaprami, a potom sa mi rozhorčene sťažujú, aké obrovské ryby nimi drásali, alebo im úplne ušli z háčika. Problém je tam, že z týchto dobrodružstiev sa uniknuvšie ryby dostanú často iba zo zraneniami, ktorých stopy si budú nosiť ešte dlho, dokonca v niektorých prípadoch môžu mať tieto stretnutia aj oveľa vážnejšie následky. Pritom by stačilo trochu všímavosti a všetkému by sa dalo predísť! Jednoducho nemá žiadny zmysel si na takéto miesto sadnúť rybárčiť s prehnane zjemnenou montážou, je to zbytočný hazard. Už sa ani nepamätám, ktorá to je rybačka v poradí, keď sa mi nič neodtrhlo a ani jedna montáž nezostala vo vode. Nie preto, že by som bol nejako extra šikovný, ale preto, že sa vždy pripravím aj na najhoršie alternatívy. Dorazil som sem so svojimi najspoľahlivejšími prútmi By Döme TEAM FEEDER Master Carp Pro LC 3,90 a 4,20 a k nim prislúchajúcimi Long Cast navijakmi. Kmeňovým vlascom bolSuper Sensitive Line 20, doplnený pletenou šokovou šnúrou Braxx Long Cast  takisto s priemerom 0,20 mm .

velké kapry
Dobre osvedčené prúty Master Carp Pro LC zvládli svoju úlohu aj dnes úplne bezchybne
Na prúty šli navijaky Long Cast LCS 5500 a podobnými vlastnosťami disponujúci, skúšobný navijak s rýchlobrzdou

1. zostava
Prút: By Döme TEAM FEEDER Master Carp Pro 3,90LC
Navijak:
By Döme TEAM FEEDER Long Cast LCS 5500
Vlasec:
Montáž: Na prúty šiel môj starý dobrý favorit, klasický Pellet Feederový systém. Na pletenú náväzcovú šnúru som namontoval 35 gramové krmítko Haldorádó Pellet Feeder, nad neho šla L-ková gumená zarážka a pod som zas uviazal praktický rýchloklip Guru Speed Bead. Dĺžku sem zafixovaného náväzca Haldorádó Braxx Pro 0,14 mm som nastavil na 12 cm. Na záver, ale nie v poslednom rade, som použil svoj obľúbený háčik Gardner Covert Dark Mugga volt vo veľkosti 8 , doplnený o 10 mm-ový nástrahový osteň .

2. zostava
Prút: By Döme TEAM FEEDER Master Carp Pro 4,20LC
Navijak:Trochu väčší prototyp, disponujúci podobnými vlastnosťami ako modely Long Cast
Vlasec: By Döme TEAM FEEDER Super Sensitive Line 0,20 mm + Haldorádó Braxx Long Cast 0,20 mm v dvojnásobnej dĺžke prúta
Montáž: Totožná s montážou na kratšom prúte.

velké kapry
Na oboch prútoch som použil Pellet Feederovú montáž s úplne totožnými prvkami

Výber vnadidiel

Túto rybačku som do veľkej miery postavil na pečeňových vnadidlách, ako na poli krmív, tak aj nástrah. Rad týchto pochúťok, určených pre veľké ryby a špecificky kapry, ktorý doteraz pozostával z  krmiva Top Method Feeder - Brutal Liver, mikropeletov Fluo Micro Method Feed Pellet - Brutal Liver a prídavnej látky SpéciAdditive - Tekutá Pečeň, sa od roku 2019 rozrastie o ďalšieho člena, ktorým bude Rozpustný Plávajúci Fluo Pellet - Brutal Liver! O tom si však povieme až trochu neskôr, najprv namiešajme krmivo! Pečeňovú líniu som nakopol ešte jednou extra vychytávkou, ktorou bolo dobre známe krmivo Total Fish. Táto zmes obsahuje medzi inými rybiu múčku LT 94, predtrávenú rybiu múčku, tuniakovú múčku, výmel z konopí a repky , TTX, v respektíve zomleté pelety, vďaka čomu krmivo perfektne harmonizuje s hlavnou, pečeňovou líniou.

Pečeňovo-rybacia bielkovinová bomba do studenej vody:

velké kapry
Ak sa jedná o selektívny lov na veľké kapry, pečeňové príchute sú na menu pomerne často. A nie náhodou!
Hlavnú pečeňovú líniu som kombinoval s prémiovým, rybaciu múčku obsahujúcim krmivom Total Fish
Veľmi dôležitým prvkom celej zmesi je doplnok SpéciAdditive - Tekutá Pečeň, ktorý vnadiaci účinok krmiva znásobí!
velké kapry
Ak je reč o feederovom love na veľké kapry a hrubozrnejších krmivách, Pellet Feederové krmítko patrí bez debát medzi najlepšie alternatívy!
Tri rebrá sú schopné poňať veľké množstvo krmiva

V konečnom dôsledku získame výdatný, vysokými biologickými hodnotami disponujúci zdroj energie, ktorý prekypuje živočíšnymi bielkovinami, minerálnymi látkami a aminokyselinami. Je tu všetko, čo ryby potrebujú! A ryby to inštinktívne cítia, hlavne v tejto chladnej, jesennej vode, kedy sa ponáhľajú prijať čo najviac potravy a nazbierať čo najviac energie na prekonanie mrazivého zimného odpočinku!

Jesenné feederové kaprárske dobrodružstvo

Budík mi zazvonil o 4:25 nad ránom. Posteľ ma rýchlo vykopla, preto som o pár minút už stál oblečený v kuchyni, čakajúc kým zovrie voda na kávu. Nie som zarytý kávový fajnšmeker, ale rybačkové dni rád začínam silnou čerstvou kávou. Tá padne dobre hlavne, keď je vonku kosa ako dnes. Našťastie som si stihol všetky veci pobaliť do auta už večer predtým, preto som sa nemusel ponáhľať ani kvôli tomu. Ďalšou zastávkou bol kamoš Csaszi, pozdrav, do auta a smer breh! Po zhruba jeden a pol hodinovej ceste sme na poslednú zákrutu k jazeru zatáčali už v krásnom, slnečnom počasí. Vybaľovanie vecí z auta a príprava miesta je pre mňa tá časť rybačky, kde by bolo včera neskoro, aj keby ma všetko čakalo hotové, pripravené rovno na náhod... :) Rýchlo som namiešal krmivá, zložil prúty a prvé montáže už aj leteli do vody!

velké kapry
Ráno odštartovali oslepujúce slnečné lúče

Na prvý záber bolo treba čakať takú dobrú hodinu a pol. Najprv zaregistrovala špička kratšieho prúta slabé, nesmelé potiahnutie, následne to povolilo, po chvíli ďalšie malé potiahnutie a zase pohov. Najprv som si myslel, že na nástrahu natrafil karas, ale skôr ako som stihol túto myšlienku dokončiť a pokúsil sa zaháknuť, prišlo tretie potiahnutie, ktoré už bolo iného zrna. Prút poriadne ohlo, a to tak vehementne, že aj baitrunner raz-dvakrát zabzučal! V prvých minútach zdolávania som mal na tvári úsmev ako vyšitý, keďže odpor z druhej strany dával tušiť dobrú rybu. Doraziac ku brehu, dlho sa mi nedarilo zachytiť rybu pohľadom, niekoľkokrát som sa ju pokúšal vytiahnuť nad hladinu, ale bránila sa mimoriadne húževnato. V čistej, jesennej vode som mohol detailne sledovať únikovú trasu bojujúcej ryby, keďže v priehľadnom jazere dával dobre viditeľný rozvírený kal jasne najavo, kde sa práve ryba zdržuje. Bol to veľmi akčný a vzrušujúci pohľad. Zdolávanie sa nakoniec skončilo úspechom. Na záver som sa mohol radovať z prekrásneho, tmavým nádychom sfarbeného šupináča! Tomu vravím začiatok, môže si rybár priať niečo viac?!

O chvíľu som sa už nekochal iba pekným počasím a prírodou…
velké kapry
Zabral hneď na prvú nástrahu. Tento kapor sa ulakomil na kombináciu Fluo Rozpustných Peletov Modrá Fúzia + Brutal Liver

Csali:
Vybavený peknou, urastenou chrbtovou plutvou
velké kapry
Prekrásny, tmavým nádychom sfarbený šupináč. Čo viac som si mohol na začiatok priať?
Zážitok je dokonaný až keď vrátime rybe slobodu!

Využijúc výhody dobrého počasia a prsačiek, sme si urobili s rybou niekoľko pekných fotiek a po pár cvaknutiach si mohla slobodne plávať kam sa jej zachcelo. Neskôr behom doobedia a skorého poobedia dorazili vietor aj spomínané mračná. Na ryby to však nemalo vôbec žiadny negatívny účinok, darilo sa nám ich chytať celkom slušne, akurát väčšie kusy sa v tomto období veľmi neukazovali. Nevadí, aspoň sme mali čas poexperimentovať s nástrahami na podvečerné a večerné hodiny, od ktorých som si sľuboval aj väčšie jedince! Neplatí to sto percentne, sú aj výnimky, ale na tomto jazere sú najplodnejšie práve obdobia pred západom slnka a v noci!

velké kapry
Jazero obývajú pekné, zdravé ryby. Najčastejšie sa tu stretneme zhruba s touto veľkosťou
Šetrné zaobchádzanie s rybami je samozrejmosťou
Bezchybný šupinatý mládenec
velké kapry
Po podoberaní som vyťahoval zo siete aj nemalé množstvo lístia. Darmo bude počasie popierať ročné obdobie, zima je už za rohom!
Nemusí to byť obor, aby pohľad naňho potešil!

A toto pravidlo sa aj dnes do bodky potvrdilo. Poobede sa vyčistila obloha, utíchol vietor a ako sa približoval večer, dorazil hosť, na ktorého som čakal! Práve som vymieňal nástrahu na 3,9 metrovom prúte, keď ma s fotela vystrelil divoký, agresívny záber. Skočil som po prúte s takou vehemenciou, že som reflexívne odhodil navliekač, ktorý som držal v ruke...

velké kapry
Podvečerné hodiny som očákaval s veľkými nádejami, vtedy sa začína najlepšie veľkokaprárske obdobie

Zaháknutie prebehlo bezchybne, nadviazal som kontakt a okamžite bolo cítiť nemotornú, ťažkotonážnu masu, ktorá dávala tušiť vytúženú veľkú rybu. Medzi niekoľkými dlhšími výpadmi sa mi ju pekne pomaly podarilo prinavigovať k brehu, keď si to zrazu rozmyslela a prudkou zmenou smeru si to zapnutými raketami namierila ostro doprava. Môžem vďačiť iba šťastene, že nenatrafila na žiadnu prekážku... Po niekoľkých nervydrásajúcich momentoch sa mi ju nakoniec podarilo nasmerovať naspäť a zdolávanie mohlo pokračovať v bezpečnejších vodách. Potrvalo ďalších 15-20 minút, kým sa mi ju podarilo dostať do podberáka, kde ma pohľadom pozdravil fantasticky krásny, svalnatý, zavalitý lysec. Ako som sa naklonil nad podberák, aby som sa ním mohol pokochať aj zblízka, bol som presvedčený, že takého urasteného kapra som na tomto jazere ešte nechytil! Bol to bezchybný, ukážkovým zdravým prekypujúci starý jedinec, na ktorom som nebadal ani jediné natrhnutie plutvy, alebo iné poranenie. Bol som nesmierne šťastný, týmto som vlastne naplnil cieľ, ktorý som si pred rybačkou vytýčil!

Realita predčila všetky moje túžby! Jazero ma obdarilo jedným z najkrajších a najväčších lyscov, akého som v žvote držal v rukách!
Dovi, starý bojovník!

Bolo to nevýslovné potešenie, vrátiť tomuto ohromnému, zdravým prekypujúcemu lyscovi slobodu. Až tým je zážitok z úlovku naozaj dokonaný. Fotodokumentácia vo vode sa síce nezaobišla úplne bez obetí (pri neopatrnom pohybe som sa príliš sklonil a do prsačiek mi natiekla voda), ale ani trochu ma to nemrzelo. Bol som nabudený adrenalínom a nemohol som sa dočkať, čo si pre nás skrýva noc. Čo nasledovalo? Ako to celé dopadlo? Prezradím iba toľko, že ryby si pre nás pripravili niekoľko neočakávaných prekvapení. Ale to všetko už bude témou druhého pokračovania, kde sa budem okrem iného zaoberať aj zatiaľ nezodpovedanými otázkami ohľadom chytľavých nástrah.

Pokračujte v čítaní ďalších článkoch.
Ďalej na články
Populárne články
Vo Februári 2017, sa rodina navijakov TEAM FEEDER výrazne rozrástla a dovtedy osamotený SPRO Team Feeder Special LCS 550M, dostal štyroch nových súrodencov. Za tú dobu sa už s nimi stihli zoznámiť tisícky rybárov a používajú ich...
Čítaj ďalej
Pri predstavovaní prútov By Döme TEAM FEEDER Power Fighter, ktoré sa dostali do obchodov iba nedávno som spomínal, že vďaka neustále prebiehajúcim vývojovým prácam sa nové vylepšené prúty...
Neustále napínam svoje hranice a ak mi to dovolia, tak aj hranice druhých... Deň čo deň sa aktívne podieľam na vývoji mnohých produktov, občas je toho až priveľa. Zapálene hľadám nové, často až...
Rád by som sa s Vami rybármi podelil o svoje skúsenosti s lovom na veľké vzdialenosti s feeder prútmi lebo sa táto technika v posledných rokoch stáva čoraz populárnejším. Dúfam že moje rady Vám pomôžu...
Články o lov na feeder
Skutočné letné podmienky na seba nechali tento rok poriadne dlho čakať, ale ako horko-ťažko prichádzali, keď raz dorazili, horúčavy začali stabilne a nekompromisne kraľovať. Ako sa to v posledných rok...
Rad produktov By Döme TEAM FEEDER sa rozrástol o ďalšieho jedinečného člena! Tento doplnok bol sprevádzaný obrovským záujmom už od momentu publikácie  nášho katalógu pre rok 2019. Ohľadom bližšíc...
Čítaj ďalej
Method feederový lov, pôvodne vyvinutý na plytkých anglických jazerách, je jednou z najefektívnejších kaprárskych techník. Odštartujúc z tejto ostrovnej krajiny, nadnes už táto technika dobila - myslí...
Feederový rybolov pre mňa neznamená iba rýchle, bleskové rybačky, veľmi rád sa na breh vysťahujem aj na dlhšie, 1-2 dňové túry. Prvoradým dôvodom, prečo tak robím je, že ak môžem, radšej si to v hľadá...
Značky:

nasledujúci pracovný deň

Vernostný program

100 Bodov = 1€ Zľava

PRI KAŽDOM NÁKUPE V NAŠOM ESHOPE ZA KAŽDÉ EURO DOSTANETE 3 VERNOSTNÉ BODY.

Za 100 BODOV získate zľavu 1 EURO.