Method feeder v hlbokej vode
LIMITOVANÁ AKCIA: Na Vašu prvú objednávku s nami dostanete -10% zlavu

Prečítali: 1004

Method feederový lov, pôvodne vyvinutý na plytkých anglických jazerách, je jednou z najefektívnejších kaprárskych techník. Odštartujúc z tejto ostrovnej krajiny, nadnes už táto technika dobila - myslím, že sa dá pokojne prehlásiť - celý svet. Kde žijú kapry, tam si viem účinnejšiu a úspešnejšiu metódu predstaviť iba veľmi ťažko! Ale ako funguje v hlbokej vode?

Hĺbka väčšiny jazier, kde som úspešne aplikoval method feederový lov, zriedka presahovala 2-3 metre. Ale čo sa stane s naplneným krmítkom v 6-7, alebo dokonca 10 metrovej vode? Dostane sa niečo z výdatného obsahu v krmítku aj úplne na dno? Aké veľké krmítko bude dole dostatočne stabilné? Skrátka, vynára sa tu množstvo legitímnych otázok, na ktoré budeme schopní dať jednoznačnú a dôveryhodnú odpoveď iba vtedy, ak to sami vyskúšame. Už nejakú dobu máme s Adamom, testovacím rybárom Haldorádó a By Döme TEAM FEEDER produktov, v pláne, že skúsime šťastie spoločne, a pozrieme sa celej veci na koreň. Ako vo väčšine prípadov, nápady aj príležitosti prichádzali rýchlo, preto sme museli urobiť rýchle rozhodnutie. V jedno daždivé ráno som zavolal Adamovi, že zajtra, čiže v stredu a dokonca aj vo štvrtok budem mať čas, tak keď mu to vyhovuje, mohli by sme si zachytať. Adama to síce veľmi potešilo, ale následne mi zo smútkom v hlase oznámil, že nevie na isto, či mu dajú v práci voľno a okrem toho, už nebol na brehu tri týždne, takže nemá žiadne čerstvé informácie, ako sa situácia na jazere vyvíja a čo by sa vlastne dalo chytiť. Jednou vetou, nič nebolo garantované!
Mňa to však ani najmenej neodradzovalo, ba dokonca ani neznervózňovalo. Upokojoval som Adama, že aj keby sme nič nechytili, nič sa nedeje. Niekde v hĺbke duše som však cítil, že táto rybačka bude ozaj vydarená! Odkiaľ tento pocit pramenil? Čakali nás mimoriadne búrkové, vetrené podmienky. Predpovedali zamračené, daždivé počasie s občas vykukujúcim slnkom. A ako som už neraz okúsil, čo je trápenie pre rybára, to sú nebesia pre ryby!
Našťastie Ádáma pustli z práce, takže spoločnej rybačke už nič nestálo v ceste. Jazero je od môjho bydliska vzdialené asi také dve hodinky. Samozrejme sme vyrazili s malým meškaním, takže kým sme dorazili, vybalili sa, kým bolo všetko na svojom mieste a prvá montáž mohla konečne letieť do vody, ukazovali ručičky okrúhlych 13:00. Na druhý deň o 13:15 sme natočili záverečný monológ, následne sa pobalili a pobrali sa domov. Čo sa stalo behom tých 24 hodín? Vo fotografickej dokumentácii, ako aj vo veľmi podarenom filmíku sa všetko dozviete!

Method feeder
Ešte nikdy predtým som tu nelovil, preto som bol nesmierne vďačný za pomoc, ktorú mi poskytol Ádám Borbíró, ktorý túto vodu veľmi dobre pozná. V dôsledku prudkého dažďa stav hladiny viditeľne stúpol. Na niektorých miestach, ako napríklad na Ádámovom obľúbenom mieste, voda dokonca vystúpila z koryta.
Nech sa páči, naše „pretekajúce” stanovište
Pred začiatkom rybačky som najprv nahodil pár knedlíkov na 90 metrov
K tomu som použil 70 gramové feederové krmítko Haldorádó Rocket
Nabité letí ako projektil!
Pre prút 420LC je to brnkačka!
Ádám ma varoval, že tu treba na záber čakať nezriedka aj 40-60 minút
Napriek tomu, 5 minút po prvom náhode…
… bola prvá ryba na brehu!
Method feeder
Minútu nato som mal záber aj ja. Krmivo sa ešte ani nestihlo poriadne rozpustiť
Tu je páchateľ
Nástrahu SpéciCorn Mega som vytiahul z papuľky kapríka, nabil som krmítko a opäť som nahodil. Sotva prešlo pár minút, keď sa veľmi intenzívnym záberom ohlásila ďalšia ryba…
Method feeder
… a nasledovalo 15 minút vyčerpávajúceho zdolávania!
Obor je v podberáku
Mal som obrovské šťastie. Sotva som tu, na jazere Csaba, lovil pol hodinu, a už mal tú česť držať v rukách takéhoto krásavca!
Method feeder
Tŕňovitý lúč chrbtovej plutvy vyčnievajúci ako kopija…
… spolu s hrubým, svalnatým koreňom análnej plutvy jazne naznačujú…
… že sa jedná a starého, skúseného obyvateľa jazera
Method feeder
Za krátku dobu skončili na brehu ďalšie tri kapry, preto som doplnil kŕmenie o ďalších 5 knedlíkov
Umiernené, ale pravidelné kŕmenie sa ukázalo byť veľmi efektívnou stratégiou. Na oboch prútoch sa ohlásil uchádzač takmer v tej istej sekunde
V záujme zhotovenia tých najlepších záberov, sme použili aj modernú techniku
Dvaja krásavci z blízka
Pripravil som si 3 prúty, s každým som lovil v inej vzdialenosti – 80, 90 a 100 metrov
Presnú vzdialenosť som najprv na každom prúte presne odmeral
Method feeder
… a následne označil na vlasci
Hlavná vzdialenosť bola 90 metrov, sem som zakŕmil. Ďalšími dvoma prútmi som lovil (striedavo) vo vzdialenosti 100 metrov, teda o 10 metrov za zakŕmenou oblasťou, v resp. vo vzdialenosti 80 metrov, teda o 10 metrov bližšie k brehu
Hĺbka vody bola v strede jazera, teda tam, kde sme lovili, takmer 7 metrov. Aktivita rýb tu bola ustavičná
Priemerná hmotnosť kaprov bola medzi 2-4 kg
Každý jeden doslova prekypoval silou a zdravím
Blížil sa večer, čo znamená jediné - čas na večeru. Vďaka za skvelé pochúťky patrí Zoltánovi Mészárosovi. Ešte teraz sa mi zbiehajú sliny, keď na ne pomyslým!
Method feeder
Na obrázku vidíme víťaznú nástrahu: SpéciCorn Mega Exotický Ananás. Občas sa vraví, že víťaz berie všetko a táto nástraha veru všetko brala!!!
Vo vode hemžiacej sa pleskáčmi, karasmi a drobnými rakmi, nástraha dokonalo selektovala kapry
Príchodom noci sme mali ambíciu zvýšiť rozmery ulovených kaprov, preto sme zväčšili aj nástrahu. K Mega gumenej kukurici sme pridali Red Halibut Carp Pellet – Black Squid
Dokonalý spôsob prezentácie nástrahy
Do plnítka najprv dáme mix Pellet Pack Turbo Ohnivý Kapor
V hlbokej vode som používal najťažšie krmítko By Döme TEAM FEEDER Long Cast Method Feeder
Method feeder
Nie je náhoda, že nástraha ešte v krmítku chýba!
Do plnítka dáme ďašiu dávku kŕmnych peletov a nástrahu sem umiestnime až teraz
Pokryjeme ju trochou krmiva…
Method feeder
… následne sem vtisneme krmítko
BlendeX Serum Sépia + Chobotnica zábery zaručene urýchly
Je tu všeto, čo kapry zbožňujú!
Takto čaká na ryby
Bol som trochu sklamaný, že väčšia nástraha…
… nezveľadila v noci aj rozmery ulovených rýb
Method feeder
Pekný, pekný, ale kde sú tí ozaj urastení?
Ako noc napredovala, ako sme boli čoraz viac unavení, tak zohrával čoraz dôležitejšiu úlohu aj signalizátor záberu By Döme Feeder
Okrem bežných funkcií je na zadnej strane vybavený aj LED svietidlom, ktorý osvieti feederové špičky
Method feeder
Po polnoci konečne dorazi aj ten, na koho som čakal!
Dorazil zo 100 mmetrovej vzdialenosti, teda z vnútorného okraja kŕmenia
Nočný bojovník
Method feeder
Pri úsvite som už skúmal hladinu
Každý dobrý deň sa začína dobrým náhodom
Onedlho sa pridali aj kapry
Method feeder
V tomto prípade bol mojim súperom bojovný lysec
Dovi, priateľu!
Lovili sme s vnadidlami zobrazenými na fotke. Tieto sme miešali
Obohacovali sme ich C6 Carp Peletmi s príchuťou kalmára
Toto vnadidlo - akokoľvek hrudkovité - vydržalo v krmítkach nás oboch a zaručene dorazilo na dno
Adamov bezchybný ranný šupináč
Nástrahy SpéciCorn a SpéciTiger boli (aj tu) neuveriteľne efektívne

Ako zaujímavosť poznamenám, že sme neprišli ani o jedno zrniečko nástrahy! Po skončení rybačky sme ich pekne sňali z ostňa, alebo náväzca, a vrátila tam odkiaľ prišli, do téglika. Pomocou jedného zrnka sa dajú pochytať aj stovky kaprov! Počuli ste už o trvácnejšej a ekonomickejšej nástrahe?

Obaja sme používali rovnaké nástrahy, krmivá, aj výstroj. Rozchádzali sme sa jedine v koncovej montáži. V počte chytených rýb však bol dnes rozdiel veľmi výrazný, dnes bola jednoznačne úspešnejšia moja montáž!

Doporučené produkty:
- Krmivo: Haldorado Pellet Pack Turbo - Ohnivý Kapor
- Nástraha: Haldorado Blendexcorn
- Doplnka: Haldorado Silikónová Trubička

Pokračujte v čítaní ďalších článkoch.
Ďalej na články
Populárne články
Vo Februári 2017, sa rodina navijakov TEAM FEEDER výrazne rozrástla a dovtedy osamotený SPRO Team Feeder Special LCS 550M, dostal štyroch nových súrodencov. Za tú dobu sa už s nimi stihli zoznámiť tisícky rybárov a používajú ich...
Čítaj ďalej
Pri predstavovaní prútov By Döme TEAM FEEDER Power Fighter, ktoré sa dostali do obchodov iba nedávno som spomínal, že vďaka neustále prebiehajúcim vývojovým prácam sa nové vylepšené prúty...
Neustále napínam svoje hranice a ak mi to dovolia, tak aj hranice druhých... Deň čo deň sa aktívne podieľam na vývoji mnohých produktov, občas je toho až priveľa. Zapálene hľadám nové, často až...
Rád by som sa s Vami rybármi podelil o svoje skúsenosti s lovom na veľké vzdialenosti s feeder prútmi lebo sa táto technika v posledných rokoch stáva čoraz populárnejším. Dúfam že moje rady Vám pomôžu...
Články o lov na feeder
Pred 3-4 rokmi som pomerne často dostával maily, v ktorých sa rybári sťažovali, že kvôli nemotornej navliekacej ihle im vkuse praskajú nástrahy, ktoré následne nedokážu navliecť na náväzec. Darmo sme ...
Tohtoročné jarné rybačky boli omnoho vrtošivejšie, premenlivejšie, a bez nadsázky môžeme povedať, že boli v mojom prípade oveľa náročnejšie ako obvykle. Práve preto som sa tento rok snažil stráviť na ...
Čítaj ďalej
Rodina navijakov By Döme TEAM FEEDER sa na 2019 rozrástla o ďalšieho hodnotného člena. Jedná sa o staronové vylepšenie, ktoré predstavuje, v evolučnom rade týchto skvelých navijakov, ďalšiu vylepšenú,...
Tí, ktorí ma poznajú vedia, že milujem výzvy a spravidla si dávam veľmi veľké predsavzatia. Na druhej strane, v rybolove nemusí mať každý výlet na breh rovno svetoborné ciele, niekedy padne dobre sa l...
Značky:

nasledujúci pracovný deň

Vernostný program

100 Bodov = 1€ Zľava

PRI KAŽDOM NÁKUPE V NAŠOM ESHOPE ZA KAŽDÉ EURO DOSTANETE 3 VERNOSTNÉ BODY.

Za 100 BODOV získate zľavu 1 EURO.