Lov kapra v studenej vode Očarený veľkými kaprami 2.
LIMITOVANÁ AKCIA: Na Vašu prvú objednávku s nami dostanete -10% zlavu

Prečítali: 1393

V prvom diely ste mali príležitosť nahliadnuť do prvého polčasu mojej 24 hodinovej kaprárskej túry. Taktiež som predstavil použitú výstroj a povedal čosi o kŕmnych praktikách. Ako som sľuboval, nasleduje pokračovanie. Teraz sa spolu pustíme do nočnej rybačky, kde sa taktiež zoznámime s najchytľavejšími nástrahami a metódami ich prezentácie, ktoré dnes priniesli najplodnejšie výsledky. O zaujímavosti nebude ani dnes núdza, jedno kliknutie a všetko sa dozviete v článku!

Ak ste nečítali prvú časť nájdete ju tu.

Čo na háčik?

Ako som už spomínal, od  Marca 2019sa paleta nástrahRozpustné Plávajúce Fluo Pelety rozširuje o ďalšieho člena, ktorým nie je nik iný ako Brutálna Pečeň (Brutal Liver)! Rovnako ako už existujúce verzie, aj táto novinka bude v krabičke prítomná vo dvoch veľkostiach, ktorými sú 12 mm a 16 mm verzie. Obe veľkosti majú slabý, dalo by sa povedať, že „feederový” vztlak, vďaka čomu nemusíme používať príliš veľký háčik, alebo osteň, aby sme dokázali nástrahu ponúknuť pekne precízne vybalansovanú. Verná svojmu menu, aj táto nástraha z radu Brutálnych Pečení dostala mimoriadne silnú, čuchové bunky atakujúcu arómu, čím sa stáva pri love veľkých kaprov ozajstným žolíkom! Nápadnou črtou týchto nástrah je, že v porovnaní s ostatnými fluo peletmi, sú farebne oveľa fádnejšie, majú matnú, hnedú farbu, no napriek tomu, úspešnosťou a efektivitou jasne dokázali, že miesto v tejto najpopulárnejšej sérii nástrahových peletov si jednoznačne zaslúžia!

Lov velkych kaprov
Najpopulárnejšia séria Haldorádo nástrahových peletov - Rozpustné Plávajúce Fluo Pelety - sa od marca 2019 rozrastá o ďalšieho člena

V tomto prípade som skúšal dve metódy, ako čo najlepšie ponúknuť nástrahu rybám. Jedna z najrýchlejších a zároveň aj najjednoduchších metód, je prezentácia pomocou náväzca s nástrahovým ostňom. V tomto prípade som nástrahu pároval s háčikom Gardner Covert Mugga veľkosti 8 a obyčajným nástrahovým ostňom veľkosti 10. Konzistencia nástrahy sa do plnej miery zhoduje s ďalšími fluo peletmi z našej ponuky, na ktoré ste si už behom rokov mohli zvyknúť. Na ostni drží mimoriadne pevne, dá sa navliecť pomocou menšej navliekacej ihly, vŕtanie si v žiadnom prípade nevyžaduje. Druhou alternatívou pri prezentácii je “dupla”, čiže systém s dvoma peletmi navlečenými na náväzci. Tým vznikne podstatne väčšia, selektívnejšia kombinácia. Toto riešenie ponúka veľmi dobrú príležitosť, aby sme mohli pelety Brutálna Pečeň (alebo hocijaké iné) kombinovať s nástrahami iných príchutí, alebo farebných prevedení, čo otvára skvelé príležitosti pre experimentovanie a vydumanie, čo je kaprom v danom období najviac po chuti a na čo najlepšie reagujú. Milujem takéto variácie! Dvoma takými miešankami, ktoré fungovali dnes najlepšie, boli kombinácie 16 mm-ových Rozpustných Plávajúcich Fluo Peletov - Modrá Fúzia + Brutálna Pečeň a Rozpustných Plávajúcich Fluo Peletov - Cesnaková Ryba + Brutálna Pečeň . V obidvoch prípadoch po jednom zrnku z oboch príchutí. Náväzec k týmto kombináciám som uviazal z totožnej šnúry, avšak používal som trochu odlišný model háčika, ktorým bol Gardner veľkosti 10.

Rozpustný Plávajúci Fluo Pelet Brutálna Pečeň je medzi nástrahami na veľké kapry ozajstným žolíkom!
Lov velkych kaprov
Najrýchlejší a zároveň najjednoduchší spôsob prezentácie nástrahy je metóda na nástrahovom ostni
Ďalšiou obľúbenou alternatívou je systém s dvoma zrnkami nástrahy, navlečenými na náväzci, čo poskytuje skvelú príležitosť na kombinovanie s inými farbami a príchuťami! Nech sa páči, moje obľúbené kombá: RPFP - Modrá Fúzia + RPFP - Brutálna Pečeň a RPP - Cesnaková Ryba + RPFP - Brutálna Pečeň
Dušou tohto chutného, farebného, plávajúceho peletového strapca, je dokonalo vybalansovaná prezentácia. Vyplatí sa venovať tomuto detailu zvýšenú pozornosť, naše extra snaženie bude mnohonásobne odmenené!

Noc koi kaprov

V deň rybačky sme už boli hlboko v Novembri, čo znamená, že sme už mali dosť času si zvyknúť, že slnko zapadá už okolo štvrtej poobede, no na brehu na to má človek sklony akosi pozabudnúť a vždy ma prekvapí, že už je tak skoro tma. Asi nie som jediný, komu sa to stáva. V každom prípade, aj v ten deň sa slnko skrylo za obzorom bleskovo, za niekoľko minút. Kým bolo ešte trochu svetla, oboma prútmi som rýchlo ešte raz nahodil, potom sme si s kamošom Csaszim sadli a pustili sa do prípravy večere.

Lov velkych kaprov
Západ slnka na brehu. Ktovie, čo si pre nás skrýva noc?

Kým sme dojedli, bola už čierno čierna tma. Bol to skvelý pocit, oprieť sa v pohodlnom kresle, popíjať horúcu kávu a sledujúc tmavú oblohu, popremýšľať o udalostiach uplynulého dňa. Čoskoro dorazil prvý nočný záber. Pomalý, ale veľmi rozhodný ohyb špičky mi dal najavo, že na protibrehu sa niekto ulakomil na nástrahu. Zdolávanie sa začalo dlhým, mocným výpadom a pokračovalo v podobnom duchu, mnohými utešenými a vzrušujúcimi zvratmi. Prvá nočná akcia mala šťastné vyústenie, skončila sa objemným kaprom v podberáku. Podobne ako ráno, aj noc sa začala fantastickým šupináčom!

Prvá ryba v podberáku. Pekný, urastený šupináč!
Lov velkych kaprov
Mimoriadne zdatný, zdravý jedinec, na pravej strane s charakteristickými šupinami
Vďaka za zážitok, plávaj si za slobodou!
V noci sa poriadne ochladilo. Napriek tomu, je neskutočný zážitok sedieť za prútmi a čakať na ďalšie zábery. Ryby ma našťastie v štichu nenechali!

Ako dobre sa večer začal, tak báječne noc pokračovala. Nasledujúcou rybou bol prekrásny koi kapor, ktorý bol pamätný nielen pozoruhodným sfarbením a vzorkovaním, ale aj preto, lebo dal bodku za jednou dlhočiznou sériou. Pred týmto krásavcom, som totiž chytil svojho posledného koi kapra pred rovnými desiatimi rokmi! Pravdou je, že som nelovil príliš často na plochách, kde sa tieto ryby vyskytujú, no napriek tomu, behom dekády som mal nespočetne príležitostí, aby sa aj táto ryba pritrafila na háčik, no z nejakého dôvodu sa mi tieto bonusové kapry vyhýbali. Nuž, na tohto fešáka sa vyplatilo čakať!

Lov velkych kaprov
Strapec brutálnej pečene zvábil ozaj prekvapivú rybu
Pestrofarebná chrbtová plutva a šupiny!
Studená noc ma odmenila touto „zlatou rybkou”
Lov velkych kaprov
Už veľmi dávno som nechytil žiadneho koi kapra a takéhoto krásneho ešte nikdy. Bol som neskutočne rozjasaný
Jedinečné poznávacie znamenie: na oboch stranách má „Y-ové” fúzy
Dovi priateľu, pamätáš si na akých troch želaniach sme sa dohodli!;-)

Už keby som nechytil do rána ani jednu rybu, aj tak by som bol s touto rybačkou spokojný, avšak jazero si pre mňa skrývalo ešte ďalšie prekvapenia...Nejakou neuveriteľne šťastnou sériou náhod, boli aj nasledujúce dve ryby koi kapry, jeden ďalší šupináč a jeden lysec. Hádam nemusím zdôrazňovať, že od prekvapenia bola väčšia iba moja radosť! Ako som sa na ďalší deň dozvedel od správcu jazera Istvána Mezeiho, v jazere žije dokopy 20 koi kaprov, z ktorých sa mi podarilo v noci chytiť troch. 10 rokov nič a potom behom jednej noci traja, kto má tomu rozumieť ?! :-)

Lov velkych kaprov
Na ďalši akciu nebolo treba dlho čakať
oražový základ s nápadnými čiernymi pásmi… S kamošom Csaszim sme ho pohotovo pokrstili "tygrom"!
Na podložke odpočíva ďalší prekrásny koi kapor. Stavil by som si, že jeho papuľka háčik predtým ešte nikdy nevidela!
Lov velkych kaprov
Bojoval skvelo, zdolávanie bolo nesmiernym zážitkom. Vo fotoalbume bude mať čestné miesto!
Rovnako ako kolega pred ním, aj jemu sa zachcelo kombo s dvoma pečeňovými peletmi
Dovi, krásavec, pekne ešte vyrasti!
Lov velkych kaprov
Vďaka neuveriteľnej sérii šťastných náhod, bola aj nasledujúca ryba koi kapor. Bol taký prekrásny, akoby ho niekto namaľoval!
Ako sa vraví: „(Aj) do tretice všetko dobré!” Ľudová múdrosť sa aj dnes osvedčila, keďže tretím klenotom noci bol tento neuveriteľný koi lysec
Máme za sebou fantastickú rybačku na studenej vode. Dúfam, že aj Vy ste v článku natrafili na zužitkovateľné tipy a praktiky, ktoré nakopnú aj Vaše kaprárske dobrodružstvá k ešte väčším úspechom!

Výstroj, ktorú som pri rybačke používal, nájdeš v prvom diely článku tu

Zhrnutie:

Rybačku sme uzavreli pri východe slnka, keď sa začalo rozvidnievať. Balili sme sa v presne takom krásnom počasí, v akom sme sa deň predtým rozkladali. Bola to pekná bodka za rybačkou, ohľadom ktorej som bol síce pomerne optimistický, no vydarila sa ešte lepšie, ako som dúfal! Pečeňovo-rybacie vnadidlo na studenej vode zafungovalo úplne ukážkovo. Ak dostanete chuť si poriadne zarybárčiť, nič Vám v ceste nestojí. Každému prajem, aby im skúsenosti a praktiky načerpané z tohto článku, dopomohli aspoň k takým úlovkom, akými sa môžeme pýšiť my. Lovu zdar!

Doporučené produkty:
- Háčik: Gardner Mugga 10
- Nástraha: Haldorado Fluo Rozpustný Pelet
- Nástrahový osteň 10mm
- Krmítko: Haldorado Pellet Feeder + Guru Speed Beads
- Podložka: By Döme Team Feeder Rapid

Pokračujte v čítaní ďalších článkoch.
Ďalej na články
Populárne články
Vo Februári 2017, sa rodina navijakov TEAM FEEDER výrazne rozrástla a dovtedy osamotený SPRO Team Feeder Special LCS 550M, dostal štyroch nových súrodencov. Za tú dobu sa už s nimi stihli zoznámiť tisícky rybárov a používajú ich...
Čítaj ďalej
Pri predstavovaní prútov By Döme TEAM FEEDER Power Fighter, ktoré sa dostali do obchodov iba nedávno som spomínal, že vďaka neustále prebiehajúcim vývojovým prácam sa nové vylepšené prúty...
Neustále napínam svoje hranice a ak mi to dovolia, tak aj hranice druhých... Deň čo deň sa aktívne podieľam na vývoji mnohých produktov, občas je toho až priveľa. Zapálene hľadám nové, často až...
Rád by som sa s Vami rybármi podelil o svoje skúsenosti s lovom na veľké vzdialenosti s feeder prútmi lebo sa táto technika v posledných rokoch stáva čoraz populárnejším. Dúfam že moje rady Vám pomôžu...
Články o lov na feeder
Skutočné letné podmienky na seba nechali tento rok poriadne dlho čakať, ale ako horko-ťažko prichádzali, keď raz dorazili, horúčavy začali stabilne a nekompromisne kraľovať. Ako sa to v posledných rok...
Rad produktov By Döme TEAM FEEDER sa rozrástol o ďalšieho jedinečného člena! Tento doplnok bol sprevádzaný obrovským záujmom už od momentu publikácie  nášho katalógu pre rok 2019. Ohľadom bližšíc...
Čítaj ďalej
Method feederový lov, pôvodne vyvinutý na plytkých anglických jazerách, je jednou z najefektívnejších kaprárskych techník. Odštartujúc z tejto ostrovnej krajiny, nadnes už táto technika dobila - myslí...
Feederový rybolov pre mňa neznamená iba rýchle, bleskové rybačky, veľmi rád sa na breh vysťahujem aj na dlhšie, 1-2 dňové túry. Prvoradým dôvodom, prečo tak robím je, že ak môžem, radšej si to v hľadá...
Značky:

nasledujúci pracovný deň

Vernostný program

100 Bodov = 1€ Zľava

PRI KAŽDOM NÁKUPE V NAŠOM ESHOPE ZA KAŽDÉ EURO DOSTANETE 3 VERNOSTNÉ BODY.

Za 100 BODOV získate zľavu 1 EURO.